Friday, June 19, 2009

one and the only one

ketika berjauhan
masihku rasa hangat kasihmu ayah
betapaku rindukan redup wajahmu
hadir menemaniku
terbayang ketenangan
yang selalu kau pamerkan
bagaikan tiada keresahan
walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian
ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku erti kekuatan
terpancar kebanggaan dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalantak kau biarkan
aku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan
tak dapatku bayangkan
hidupku ayah tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati.....

abah, lelaki yg paling aku agungkan di muka bumi ini..lelaki yg aku sanjung atas ketabahan dan semangatnya dalam membesarkan kami adik-beradik..dengan kasih sayang abah membuat aku rasa akulah orang paling kaya dalam dunia ni...
tapi aku tahu, dalam abah membesarkan kami, aku seringkali buat abah terasa dengan kedegilan aku...maaf banyak2 kerana terlalu sering menyusahkan abah...
sempena ulangtahun kelahiran abah yg ke-54 pada hari ini, dan juga hari bapa pada ahad nnt, tiada kata yg mampu diungkap selain terima kasih, abah...
semoga abah dipanjangkan umur dan bahagia di dunia mahupun di akhirat kelak
insyaAllah, amin...

No comments:

Post a Comment