Thursday, May 28, 2009

berakhirnya cuti...

assalamualaikum..finally i'm in a good mood to write for the newest post...pnt aku mencari ke mana hilangnya mood aku, akhirnya berjumpa jugak...hehe..alhamdulillah..

to shorten my story, our holiday for about 1 month is officially begin from 25 april 2009-31 may 2009...tp flight aku 26/4 from jakarta to JB..n ak balik smle ke indonesia 5/5 from LCCT-BDO...arrived at BDO at about 11 pm if i'm not mistake la...tq utk adik aku n dia yg anta aku kt airport..sbb parents aku xleh anta..huhu...

smpi je airport BDO, icak ngn caniey amek aku..kesian diorg kna tggu lme sbb flight aku delayed..hampeh pny AIRASIA...dh la aku sorg2 kt airport tu, punya la boring aku tggu smpi flight smpi...nsib bek ada mp4 kesayangan, so xla boring tahap membunuh...

on 7/5, i took my remedial exam for NBSS..aduh, punya la pyh..silap sendiri coz x study...hari2 selepasnya aku amek CRP4, CRP 2 ngn CHOP 4...ok la..x sesusah NBSS..hehe...of course la kan..

ak stay kt puri indah lme r...best je lepak2 tgk tv (indo vision) sbb kt uma sewa aku (mulana) xde tv..hehe...x bli pn...to icak, vick, caniey n masz,,TQ SANGAT2.. vick rajin gler masak..n.grg epal, n.grg nenas, spageti, makaroni...kenyang aku..hehe...

then 16/5 aku balik smle malaysia..cuba bayangkan bper byk duit aku habis sbb balik????flight kol 6 pg..gler la weyh..ak kelam kabut semayang subuh sbb mse tu bdk2 len sume dh ready nk msuk flight..huhu...

smpi kt LCCT, aku nek bas ngn amin ngn faiz g KL central..kt ctu ada dia + adik aku ngn member2 dia...smpt la aku berjalan2 ke times square..jln2 smpi penat..tp ada insiden memalukan...ak angkat bola bowling dgt yakin dan konfidennya...dgn ayunan lgkh yg anggun lg bergaya, ak nk campak bola tu ke depan, tp tercampak ke belakang..dgn bunyi yg x bper nk perlahan, secara perlahan2 mukaku berubah menjadi kemerah-merahan..adui...hilang macho..hukhuk...

overall, syok r..cme x smpt nk dok KL lme2 sbb esoknya mak aku dh suoh pulang ke batu pahat..maybe sbb xnk susahkan p.uda n uda aku...xkan aku nk perabih beras diorg plak..bek habiskan beras kt uma aku..hehe...

whateverpun....ak happy cuti ni....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sayang sume orang..!!!!

Sunday, May 3, 2009

singkat tapi bermakna..~~

dulu signboard ni xde pun..kt tasik Y la tempat aku jogging ptg2...diet2x


dulu kecik2 aku x puas men gelongsor..dh besar gabak bru nk men...yg blkg tu abg aku, jgn wat gosip yg bukan2 plak..


Selepas kurang lebih seminggu berada di malaysia atau lebih spesifik di batu pahat (BP) iaitu kampung halamanku, aku rasa cuti aku best…walaupun short but meaningful…

Jam 1100, aku g keje kawen uma kawan aku…tp bkn kawan aku kawen, abang dia yg kawen…uma pun dekat je…kat taman aku gak…jln kaki pun blh smpi…dpt r borak2 ngn kawan aku tu, lme x jmpe…nk kata msj pn kdg2 je…lagipun kwn aku tu bru tukar no…


Pastu dlm kol 12 lbh, kuar g pusing2 BP sat,,,then g BP mall men bowling…men 2 frame, aku kalah teruk mse 1st set…memalukan…penat training kt DAGO b4 cuti aritu…haha…


pose ni pas ktorg habis men...dua set je main...

ak ngn adik aku....ikin...

Then pastu g jln lagi, g pantai minyak beku..pergh..!!! angin kuat..tp aku x posing kt situ sbb aku dh start pening..sbb jln nk g pantai minyak beku tu bengkang bengkok, kepala aku pn berputar2 gak…fuh,,pusing kepala…huhu…


nmpk gelap je aku kan???? mmg gelap pun aku..ni la pantai minyak beku batu pahat...
dahsyat gak ktorg posing..yg lg 2 kt belakang tu kwn abg aku...nama yg sorg tu ikin, yg lg sorg asma...


Overall..best la td jln2..maybe pada korg x best, tp aku suka…dh la xde kuar duit pun, sume free…tggl dok dlm keta je n ikut je..hihi…lg 2 hari aku nk blik jatinangor, n terpaksa menghadapi buku2…NBSS + CRP + PHOP…kembali serabut la neuron2 kt otak aku ni…tolon tolon…


Ok..pape hal, sape yg masih lama cuti kt malaysia ni, manage your time wisely n meaningfully…walaupun dok uma je, korg borak2 la ngn parents korg, ngn korg punya siblings…mst hepy punya…


ok...bye.~~~

Friday, May 1, 2009

exam --> holiday --> study --> ????

salam cuti...buat teman2 seperjuangan yg kat kampung halaman n juga yg masih terus berjuang mengulangkaji pelajaran...(ayat skema sey..)
actually xtau nk post apa...tp sume member2 post psl cuti, aku pn dgn sibuk n bz bodynyer nk post gak la..
cuti ni aku watpe r??? aku cuti pn dok uma je...makan + tido + tgk tv = develop..haha...
tapi dok uma pn best..wlupun xyah jln mne2..dok ngadap muka parents n adik2 aku pun syok..
pastu men2 laptop..tgk2 gmbr..dgr2 lagu..main2 msj..syok gak r cuti ni..hihi...lagipun utk mengembalikan kecerahan kulit aku yg dh sunburn truk, kna la dok uma je...
member2 aku yg ada kt indonesia, aku fly blik jatinangor 5hb ni jam 1855 waktu tempatan.. ak smpai kat bandara husein satranegara kurang lebih jam 2000...wait for me..
utk sahabat2 yg amek paper hari senin n seterusnya (termasuk diri sendiri), goodluck n study leklok...we r the best n prove it right..aku x tau nak taip apa lagi..mcm dh lme x ngarut2..
n guys..miss u all..^-^

Sunday, April 26, 2009

batu pahat..wait for me..~~

last thursday, we got our result...then, the day after (friday), my housemates which are syudud n ecah back home from jakarta to senai...huhu...jeles...but, i'll go home too but quite late la...sunday, my other housemate plak balik,dilla..kol 4.15 pg bertolak dr uma nk g bandung...flight kol 6 lbh...bye mak...to all my housemates, take care in malaysia...miss u all...

ok, so nnt kol 11 aku pny turn plak balik...tp kol 11 tu cuma bertolak g airport jakarta je la...coz flight aku kol 1855...hehe..meaning aku smpi senai dlm kol 2200 kot...nnt my mom, my brother n sis wait me there...can't wait till that moment...missing them so much..

kat malaysia apa yg aku nk wat ekh??? shopping baju, makan2, bli tudung, bli kasut...n paling penting!!! study NBSS...gler la, cuti2 pn kna study..sempat ke nk buat semua tu dlm mse semggu or about 10days holiday??? hmm...kna la manage masa btol2...

n arini gak last day jmpa ngn senior (klu jmpa la)...n kte jupa lagi 1 year from now in UKM...for my senior, kak fatihah, sory for everything..klu2 slama kte jd buddy saya ada tersakitkan hati akak ke...wlupun kte x rapat mana, tp akak still mu buddy for about these 2 years..n also thnx sbb lyn msj2 saya sblm ni...to kak.fatihah n also all other senior, wish u all the best n gudluck at UKM nnt...n wait for us there...

n 26/4, officially we will not see each other for bout 1 month (but maybe more)...huhu...wanna scream...ARGHHH!!!!!!!! going to miss him very much...firstly, i'll wait for 26/4 to go back to malaysia...then, i'll wait for 31/5 to see him again...hopefully, within that time, we can see each other...

but, to him, sorry cz we can't go to KL like last year, playing bowling together n go to pavilion taking picture...n buying cikPah...really missing that moment...hope it will be next time...

wif dila...ni la foto2 terhebat kami mse jln2 kat KL last year...

ni picture kami berempat...kt pavilion mse ni...

ni picture kami last year..mse ni bru2 knal (haha...ye ke???)

...no more 10 june like last year..

goodbye mulana, goodbye jatinangor...

wait for me 1 week from now...~~

Saturday, April 25, 2009

terharu...once again..~~

hmm...sape yg mengikuti perkembangan blog2 student TWP07, mst tau the latest update dr dia... ak bce terharu gak r...lagi2 bila ayat terakhir utk post tu....debor rsenye...by the way, utk dia yg post tu..tq..appreciate sgt2...

Look into my eyes - you will see 
What you mean to me 
Search your heart - search your soul 
And when you find me there you'll search no more 

Don't tell me it's not worth tryin' for 
You can't tell me it's not worth dyin' for 
You know it's true 
Everything I do - I do it for you 

Look into your heart - you will find 
There's nothin' there to hide 
Take me as I am - take my life 
I would give it all - I would sacrifice 

Don't tell me it's not worth fightin' for 
I can't help it - there's nothin' I want more 
Ya know it's true 
Everything I do - I do it for you 

There's no love - like your love 
And no other - could give more love 
There's nowhere - unless you're there 
All the time - all the way 

Oh - you can't tell me it's not worth tryin' for 
I can't help it - there's nothin' I want more 
I would fight for you - I'd lie for you 
Walk the wire for you - ya I'd die for you 

Ya know it's true 
Everything I do - I do it for you

wait for my another post k...daa...

oh la la..~~

akhirnya...dpt gak kami berdua makan di oh la la...lokasi?? di perantaraan antara JATOS..

ni air chocolate yg dijual kt oh lala...bper r harga??? x sure la...dh lpe...

ni ice cuppocinno...blh thn r pahit...bg penggemar kopi, maybe sdp kot sbb dia kata sedap gak...


ni nasi cap cay..blh thn sedap..n harga pun berpatutan...try la..
ni nasi goreng special...sedap gak....
ni chickan pasta....sedap gak...tp rasa planta la ckit...hehe...

overall, aku berpuas hati mkn kt cni..harga pn standard je...x murah, tp x bper nk mahal...pastu, kepada sape2 penggemar bola, kt cni ada skrin tv besar...so, leh r lepak2 smbil tgk bola... PERSIB lwn JOHOR FC ke...haha....~~

Thursday, April 23, 2009

karnival sukan malaysia..~~

salam...
actually karnival sukan malaysia ni dh hbs pn...n utk batch 07, ktorg adalah rumah panglima (ungu)...
ak cme nk kata yg aku masuk handball..besides me, cici, syaman ngn icak pn msuk gak wakil TWP...men 3 game sehari, n 1st game start dlm kol 10 kot...cuba bayangkan ktorg main di tgh terik matahari???? muka aku xyah la nk kata, dh mcm kek lapis vanila cokolat...dahsyat r..mcm zaman2 skola dulu..
igt lg dulu2 men netball, panasnyer smpi muka aku x smpt nk cerah semula,,,tmbh plak dgn kawat kaki...adoi..~~ tp tu la sweet moment zmn skola yg menunjukkan aku ni di kalangan student yg aktif...hehe...
well, ktorg pny pengorbanan berjemur di tgh panas membuahkan hasil...dpt tempat ke-3..ktorg kalah di tangan batch 06 (bendahara)..tp ktorg kalah ckit je iaitu 4-3..terkilan, tp ktorg dh try our best...dpt gak bg 5 mata kat pasukan bendahara..plus merentas desa kemarin, aku menyumbang 6 mata utk kontinjen aku...
mse sukan rakyat plak, kehitaman aku jd double..huahua...camne nk balik msia ni????
ayoyo..~~

Saturday, April 18, 2009

terharu..~~

i already got an award from my besties farah....

cik fun hijo mkwe I*** tu aku kan??? tq farah...appreciate sgt2...wlupun mse mismatch nite tu blm tntu aku mng apa2 award, tp aku dh dpt special award dr farah!!!!!