- tahun ni 1st day puasa kt uma. 3 tahun 1st day puasa kt bandung.sadis..dh 3 tahun x dgr pengumuman puasa kt tv. ...setelah diperkenankan oleh duli......puasa jatuh tanggal....seronok oooo dgr...hihi...
- seminggu b4 1st posting habis MARA msukkn duit.tq.so shopping x hengat dunia. duit pon tgl singgit2 je.mujur puasa.kurang ckit kuar duit makan.
- jumaat b4 cuti aritu short case. dpt lower limb ngn CVS. actually simple. tp its hard to hear a murmur.
- cuti kt uma tv rosak plak.n mak ayah ak agk bz utk g anta tv baiki. tp xpe, adik2 aku je dh wat aku hepy. rndu kt diorg sume. :) :) :)
- g bli mcm2 mse cuti. ngn mak aku.ngn adik2 aku. smpi habis duit. n ak g wat spek mata. coz penglihatan dh mula kabur. kurang mkn carrot kot. :)
- g 1 kedai. then ada auntie tu kata muka ak cam umor 14. ada org kata sje nk bodek.tp ak still rasa tu ikhlas. hahahahahaha perasan.
- then makcik n pakcik ak kata ak obviously dh kurus. wow!! maksudnya ak gemok dulu. hihi...tp ak suka.
- balik prisma 15hb. smpi2 je jmpe dia.g bukak pose sme. ni yg aku hot. ak g buka kt pizza. ak last person yg dpt seat.pastu fullhouse. ak kan suka bercakap. mse mkn soup, ak borak2 la ngn dia smbil suap soup. dtg pompuan @ pekerja kt ctu, dia g hangkat mangkuk soup ak. mmg mangkok hayun btol. soup tu ada lg kot. dgn sudu tu msih ada kt tgn aku. mmg terbantut selera aku. rasa nk hangin je. ak mg dh cukup hot. mujur la dia yg dpn ak ni penyabar. ak plak terpaksa ikut sabar. rasa nk hayun je sudu tu kat budak tu. manner pon xde. at least ckp la nk amek ke.tanya dh siap makan ke. awat hang x angkat je piza, air, spageti ke sume yg ada ats meja. bengang btol la aku. huh.
- arini dh start JKM. dh knl dh dr.rohaizat tu yg mne. tp ak pny mentor dr.rozhan. ak dpt team kuala selangor. n x sabar nk mkn seafood jeram.haha.
- rabu ni g tg.karang. going to miss cheras n some people here especially him n farahain. tp korg pon skrg tgh dlm killer posting which are inMed n O&G, so goodluck!
- tu je la nk cerita. duit dh dpt, broadband ttp blm beli. still gne yak piper. hehe..tq piper.
- bye. salam ramadhan.
Monday, August 16, 2010
cerita berkarat
mcm klaka.tp ak nk crite ltk number.nmpk cam kemas.mujur x ikut format UKM. :)
Sunday, August 1, 2010
love letter.
saya dah lama tengok dia.
tapi dia x pernah nampak saya.
saya sentiasa nak dia dekat dengan saya.
tapi dia selalu jauh dari saya.
saya nk dia teman saya setiap masa.
tapi dia sntiasa dengan kawan2 dia.
saya nak capai dia.
tapi dia sntiasa jauh.
saya nak peluk dia.
tapi x boleh.
saya selalu nak menjerit2 supaya dia tau saya nak dia.
tp lidah saya kelu.
tapi akhirnya..
perasaan saya selama ni rupanya berbalas.
saya dah dapat dia....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s : cayang, TQ... :)
tapi dia x pernah nampak saya.
saya sentiasa nak dia dekat dengan saya.
tapi dia selalu jauh dari saya.
saya nk dia teman saya setiap masa.
tapi dia sntiasa dengan kawan2 dia.
saya nak capai dia.
tapi dia sntiasa jauh.
saya nak peluk dia.
tapi x boleh.
saya selalu nak menjerit2 supaya dia tau saya nak dia.
tp lidah saya kelu.
tapi akhirnya..
perasaan saya selama ni rupanya berbalas.
saya dah dapat dia....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
p/s : cayang, TQ... :)
Friday, July 16, 2010
i really miss him 2. :(
When a GIRL is quiet,
Millions of things are running in her mind
When a GIRL is not arguing,
She is thinking deeply
When a GIRL looks at u with eyes full of
questions,
She is wondering how long you will be
around
When a GIRL answers "i'm fine" after a
few seconds,
She is not at all fine
When a GIRL stares at you,
She is wondering why you are lying
When a GIRL lays on your chest,
She is wishing for you to be hers forever
When a GIRL calls you everyday,
She is seeking for your attention
When a GIRL sms's u everyday,
She wants you to reply at least once
When a GIRL says I love you,
She means it
When a GIRL says that she can't live
without you,
She has made up her mind that you are
her future
When a GIRL says "i miss you",
No one in this world can miss you more
than that.
http://www.boardofwisdom.com/default.asp?start=21&topic=1006
Millions of things are running in her mind
When a GIRL is not arguing,
She is thinking deeply
When a GIRL looks at u with eyes full of
questions,
She is wondering how long you will be
around
When a GIRL answers "i'm fine" after a
few seconds,
She is not at all fine
When a GIRL stares at you,
She is wondering why you are lying
When a GIRL lays on your chest,
She is wishing for you to be hers forever
When a GIRL calls you everyday,
She is seeking for your attention
When a GIRL sms's u everyday,
She wants you to reply at least once
When a GIRL says I love you,
She means it
When a GIRL says that she can't live
without you,
She has made up her mind that you are
her future
When a GIRL says "i miss you",
No one in this world can miss you more
than that.
http://www.boardofwisdom.com/default.asp?start=21&topic=1006
i really miss him. :(
"Find a guy who calls you beautiful instead of hot, who calls you back when you hang up on him, who will lie under the stars and listen to your heartbeat, or will stay awake just to watch you sleep... wait for the boy who kisses your forehead, who wants to show you off to the world when you are in sweats, who holds your hand in front of his friends, who thinks you' re just as pretty without makeup on. One who is constantly reminding you of how much he cares and how lucky he is to have YOU... The one who turns to his friends and says, "thats her"....
Wednesday, June 23, 2010
ward dan clinic
salam
rasanya ni post pertama ak post since aku start posting internal medicine for my 3rd year clinical year. :P :p
overall??? hmm....speechless.no comment.
xtau la nk describe apa.mayb sbb bru pas 3 hari mggu kedua, ak msih nk jinak2 ngn dunia hospital ni.tp ak dpt rasa changes dr 1st week ke 2nd week la.
mse mggu pertama, nk g ward pon mls.nk clerk patient pon nk x nk.dok menumpang org lain je. but now, ak dh leh tegur patient dulu utk nx permission utk diclerk. well, bila dh try sekali n succeed, mula la cam ketagih.hihi...best gak berbual2 ngn patient yg cooperate la.prnh gak ak kna reject ngn patient sbb patient x larat. ada patient plak yg x patience.bkn patient tu mrh2 ke apa, tp patient tu blm smpat tanya dh jawab mcm2.tp xpela, dgr je la.syok gak. sbb patient mostly dh berumur, byk nasihat diorg bagi. :) :)
hmm....next story ni mayb unethical ckit.tp we r in learning process. nk amek blood patient igt sng ke? nk cucuk jarum pny la pyh.utk menembusi kulit tgn kita ni memerlukan kekuatan fizikal utk tolak jarum msuk, dan kekuatan mentally utk tgk patient sakit sbb kna cucuk. :D well,1st practise sesama ktorg.x dpt pon. pastu rasa agk down la. tbe2 rasa cam x layak jd doktor la apa la. but then, 2nd time wat, dpt la amek drh. WOW!!!!!!! rasa bersemangat tbe2. trus rasa cam nk cucuk sume org. hihi..
tapi yg x bestnya.....
bila logbook x dpt lg.dh observe some procedures.dh g workshop 2 kali. dh g teaching several times. but still x dpt nk sign pape pon. d latest news dgr psl logbook, pejabat kata bru print coverpage. ak mle rasa cam nk mencarut. bengang la weyh...dh 2 mggu posting. mcm x wat keje je.print je pon ssh ke...??? ayoyo~~ ni sesi luahkan perasaan. sana cni sma aja. huh~~ kna bersabar la camni..
1 more thing!!! n the most important ONE!
MAJLIS AMANAH RAKYAT @ MARA bila nk masukkan pinjaman student2 bwh tajaan anda ni? kasihanilah kami yg x berapa nk berduit ni. tensi la cmni. haiya!!~!!!!~~!!!!!!! cmni kami nk blaja klu duit xde..?? (alasan semata2) hopefully, duit masuk real SOON.
ok la,setakat ni je kot nk cter. nk cter psl patient xleh. its private n confidential. hehe..daa.
rasanya ni post pertama ak post since aku start posting internal medicine for my 3rd year clinical year. :P :p
overall??? hmm....speechless.no comment.
xtau la nk describe apa.mayb sbb bru pas 3 hari mggu kedua, ak msih nk jinak2 ngn dunia hospital ni.tp ak dpt rasa changes dr 1st week ke 2nd week la.
mse mggu pertama, nk g ward pon mls.nk clerk patient pon nk x nk.dok menumpang org lain je. but now, ak dh leh tegur patient dulu utk nx permission utk diclerk. well, bila dh try sekali n succeed, mula la cam ketagih.hihi...best gak berbual2 ngn patient yg cooperate la.prnh gak ak kna reject ngn patient sbb patient x larat. ada patient plak yg x patience.bkn patient tu mrh2 ke apa, tp patient tu blm smpat tanya dh jawab mcm2.tp xpela, dgr je la.syok gak. sbb patient mostly dh berumur, byk nasihat diorg bagi. :) :)
hmm....next story ni mayb unethical ckit.tp we r in learning process. nk amek blood patient igt sng ke? nk cucuk jarum pny la pyh.utk menembusi kulit tgn kita ni memerlukan kekuatan fizikal utk tolak jarum msuk, dan kekuatan mentally utk tgk patient sakit sbb kna cucuk. :D well,1st practise sesama ktorg.x dpt pon. pastu rasa agk down la. tbe2 rasa cam x layak jd doktor la apa la. but then, 2nd time wat, dpt la amek drh. WOW!!!!!!! rasa bersemangat tbe2. trus rasa cam nk cucuk sume org. hihi..
tapi yg x bestnya.....
bila logbook x dpt lg.dh observe some procedures.dh g workshop 2 kali. dh g teaching several times. but still x dpt nk sign pape pon. d latest news dgr psl logbook, pejabat kata bru print coverpage. ak mle rasa cam nk mencarut. bengang la weyh...dh 2 mggu posting. mcm x wat keje je.print je pon ssh ke...??? ayoyo~~ ni sesi luahkan perasaan. sana cni sma aja. huh~~ kna bersabar la camni..
1 more thing!!! n the most important ONE!
MAJLIS AMANAH RAKYAT @ MARA bila nk masukkan pinjaman student2 bwh tajaan anda ni? kasihanilah kami yg x berapa nk berduit ni. tensi la cmni. haiya!!~!!!!~~!!!!!!! cmni kami nk blaja klu duit xde..?? (alasan semata2) hopefully, duit masuk real SOON.
ok la,setakat ni je kot nk cter. nk cter psl patient xleh. its private n confidential. hehe..daa.
Friday, June 4, 2010
myself
ada org kata aku garang. actually most of people who knew me kata aku garang. and ada gak org complaint ak garang even dgn pakwe sndri. bkn ak x prnh nk berubah. tapi ni la diri aku. bkn suka2 hati nk mrh. i've tried to control my temper. but it juz didn't work. huh~~ kdg2 ak benci ngn sikap ak cmni. tp xpela, sape nk kwn ngn aku kna prepare mental n fizikal. huhi. for him, sory for scolding u too much (if any and sure there is). sory.sory.sory.
Wednesday, June 2, 2010
tua or matured?
mggu mesra dh habis. within that week, a lot of new people i knew. but still can't remember their name except for certain people. hee~~ n of course la, diorg tau ak bdk twinning UKM-UNPAD. n of course again, they know that i am older than them. bila kenal2 tu ada yg tny nk pggil akak ke?? OMG!!! tidak!!! sungguh ku terasa diri ini begitu tua. terasa berlaku inferiority complex d ctu. dh tu je nk bgtw. bye~~ hahahahaha~
Sunday, May 30, 2010
sakit rumah
otak skrg tgh serabut. xtau nk story kt sape. hope ada la somebody yg baca post ni. bajet cam dpt release tension la konon. skrg bz ngn orientasi. actually x la bz sgt. tp ak rasa prisma ngn ppukm mcm jauh. wlupun jln kaki x smpi 15 minit. n ak rasa dh lama sgt duduk kt KL ni wlupun bru smggu. adaptation tu new place, new environment, new people going to kill me!! i hate the ice-breaking thing. nama saya farhana. awak?? huhu~~ tired wif that dialogue. tp xpe, pasni lg byk nama ak kna igt. ward round, clinic lg.
n for all that, i hope that there is always people behind to support me. n i do really222 hope so. as usual la, HOMESICK!!! mcm nk balik uma pon ada. mood study pon blm smpi lg. on off sntiasa. tp xpe, i'm trying to be tougher and stronger. insyaAllah.
xtau la knape, since register kt cni mcm sumthing wrong happened wif me. culture shock? x la gak. dunno y la...n hope it will end real soon.
dgn duit yg xde ni, xleh nk lepak2 or shoppping or men bowling even karaoke utk lps tensyen. n sbb uma skrg ni kt apartment yg kiri kanan atas bwh ada manusia, xleh nk jerit2 nyanyi lagu smbil pakai earphone. huhu~ n ak rasa skrg ak sgt tensyen.!! mayb cuma ak je kot yg tau sbb apa...huhu again~~
skrg ni sdg bertawakal. apa2 posting pon ak terima je. coz nk x nk kte ak lalui gak posting tu. n hope yg terbaik utk aku dan kawan2 aku. pass every exam. amin~~
n for all that, i hope that there is always people behind to support me. n i do really222 hope so. as usual la, HOMESICK!!! mcm nk balik uma pon ada. mood study pon blm smpi lg. on off sntiasa. tp xpe, i'm trying to be tougher and stronger. insyaAllah.
xtau la knape, since register kt cni mcm sumthing wrong happened wif me. culture shock? x la gak. dunno y la...n hope it will end real soon.
dgn duit yg xde ni, xleh nk lepak2 or shoppping or men bowling even karaoke utk lps tensyen. n sbb uma skrg ni kt apartment yg kiri kanan atas bwh ada manusia, xleh nk jerit2 nyanyi lagu smbil pakai earphone. huhu~ n ak rasa skrg ak sgt tensyen.!! mayb cuma ak je kot yg tau sbb apa...huhu again~~
skrg ni sdg bertawakal. apa2 posting pon ak terima je. coz nk x nk kte ak lalui gak posting tu. n hope yg terbaik utk aku dan kawan2 aku. pass every exam. amin~~
Subscribe to:
Posts (Atom)